Coffee Analytics
Vi kopplar upp – ni kopplar av
Ta kontroll över kaffevanorna – optimera dina kaffemaskiner med Coffee Analytics
Få värdefulla insikter och optimera varje kopp med Coffee Analytics, marknadens mest innovativa analysverktyg för din kaffemaskiner. Oavsett om du ansvarar för kaffeinköpen på företaget, driver ett café, ett storföretag, arbetar med facility management eller är verksam inom rosterier, anpassar sig Coffee Analytics efter dina behov och levererar lösningar som skapar verkligt värde.
Nyckelfunktioner som gör skillnad:
Över 7 000 maskiner och 200 000 koppar dagligen monitoreras av Coffee Analytics, och hjälper över 200 kunder att förbättra sin kaffeinfrastruktur.
Vår målsättning är hög och det är Coffee Analytics ska vara och förbli marknadens bästa analysverktyg för din kaffemaskinpark. Under 2025 kommer vi succesivt integrera över 7000 uppkopplade maskiner i vår infrastruktur.
Läs mer om hur det fungerar och förutsättningar på: coffeeanalytics.io (en del av Café Bar)
Vad gör Coffee Analytics för dig som kund hos Café Bar?
Optimerad kaffelösning med Coffee Analytics och Café Bar
Sedan 2017 har vi på Café Bar kopplat upp kaffemaskiner över hela Sverige. Under resan har vi identifierat flera sätt att förbättra synligheten av information från våra tusentals kaffeautomater. Genom att samla och analysera data kan vi hjälpa dig som ansvarig att fatta bättre beslut, optimera beställningar och samtidigt ge både medarbetare och kunder en förstklassig kaffeupplevelse.
Café Bar erbjuder personlig service och digital innovation – allt för att göra din dag lite bättre, en kopp i taget. Med vår uppkopplade teknologi kan vi leverera högre servicenivåer och vara närvarande digitalt, även när vi inte är på plats
”Vårt mål är att bli det mest hållbara och innovativa kaffeföretaget i Sverige, med nya smarta tjänster och produkter som tillfredsställer dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov.”
Fem pelare som är tydliga mål och samverkar för att skapa en smidig, effektiv och miljövänlig upplevelse:
Snabbare service och ökad säkerhet: Genom att koppla upp våra kaffemaskiner kan vår kundservice snabbt identifiera driftstopp och åtgärda problemet på distans eller via telefon. Detta minskar avbrott i verksamheten och möjliggör snabbare teknisk support.
40% på 40 minuter: Högt servicemål; 40% av felen åtgärdas inom 40 minuter. Vår kundservice för en dialog med er kaffemaskin och ser till att allt fungerar. Behöver maskinen lite omtanke, får de veta det och kan agera proaktivt.
Minskad miljöpåverkan: Genom att förutsäga och förebygga fel minskar behovet av onödiga serviceutryckningar med bil, vilket leder till minskade utsläpp och en mer hållbar drift.
Bättre kontroll över inköp: Genom att få tillgång till statistik om förbrukningen av kaffe och andra drycker kan vi effektivisera våra inköp och minska svinn. Dessutom ger det oss möjlighet att optimera placeringen av kaffemaskinerna efter efterfrågan.
Möjlighet till kommunikation och innovation: Genom kaffemaskinens skärm kan vi kommunicera viktig information och sprida budskap till våra användare. Det ger oss även möjlighet att visa bilder och videor för att informera och engagera våra medarbetare.
Kaffemaskinens skärm – en möjlighet
Ökad Engagemang och Uppmärksamhet
Digital signage använder rörliga bilder, videor och dynamiskt innehåll, vilket fångar uppmärksamheten mer effektivt än statiska skyltar eller tryckt material. Den visuella attraktionen ökar chansen att medarbetare eller besökare faktiskt lägger märke till och tar till sig informationen. Detta kan vara särskilt värdefullt för viktiga meddelanden eller intern kommunikation som behöver nå ut snabbt och effektivt.
Flexibilitet och realtidsuppdateringar
I skärmen kan företag snabbt och enkelt uppdatera innehållet via ett webbgränssnitt, vilket innebär att meddelanden kan anpassas i realtid för att spegla aktuella behov eller förändringar. Det gör det möjligt att schemalägga innehåll, visa specifika meddelanden vid olika tider på dygnet, eller anpassa informationen för olika platser eller avdelningar inom ett företag.
Är du intresserad av att veta mer?
Kontakta oss via formuläret så hör vi av oss snarast!