Mediahantering och digitala statistiklösningar
Denna sida ger dig svar och råd på de flesta av frågor vi får gällande styrande av er skärm på kaffemaskinen. Samt hur ni kan nyttja vårt unika gränssnitt Coffee Analytics.
Många kaffemaskiner är idag uppkopplade, vilket öppnar upp många möjligheter kring bl.a. mediahantering och för digital uppföljning kring bl.a. statistik.
Här finner du några tips och råd för att komma igång och hjälp för eventuella fel.

Hur skaffar jag Digital informationstavla?
- Varför skaffa Digital Informationstavla?
-
Café Bar har alltid jobbat med att försöka ge harmoniska, tidslösa och smakfulla bilder på våra kafffemaskiners skärmar, som standard.
Dessa kan du dock själv få tillgång till att ändra. Vips, så öppnar sig en värld av möjligheter att erbjuda viktiga budskap, roliga bilder, gratulationer, företagsbranding, annonser, tävlingar m.m. Direkt på kaffemaskinen!
Samla kollegorna på jobbet och få alla kaffedrickare på kontoret att ta del av information, som annars lätt kan gå en förbi.
- Jag vill ändra bilder och filmer på min kaffemaskins skärm!
-
Många kaffemaskiner har möjlighet att visa filmer och bilder på displayen. Du kan själv få tillgång till att ändra dessa. Några enkla villkor behöver bara vara uppfyllda. Som du kan läsa mer om nedan.
- Kan vem som helst skaffa Digital informationstavla?
-
Alla våra kunder erbjuds detta som en del i vårt serviceerbjudande. Naturligtvis behöver du först och främst en maskin som är uppkopplad och har stöd för mediastyrning på distans. Du behöver även ha ett av våra ordinarie serviceavtal tecknat för maskinen (minst Vänner Plus).
Uppkopplingen och datatrafiken bjuder vi alltid på. Vi använder oss alltid av externt nätverk via SIM-kort och du behöver aldrig oroa dig för att vi ska nyttja ert Wifi eller annat internt nätverk hos Er.
Ta kontakt med din lokala säljare eller lokala distrikt. Där får du mer information om hur du kan ta del av denna lösning. Tillvalet kallas Digital Informationstavla.
- Vilka maskiner stödjer tjänsten?
-
För digital informationstavla krävs att du får access till maskinens digitala plattform. De maskiner som vi har stöd för som erbjuds denna tjänst är idag alla modeller från DeJong samt Wittenborgs modeller 9100 och W100.
Schaerer Soul och Skye samt WMF 1500 och 9000 har även de digitala skärmar. För dessa maskiner finns speciella villkor. Dessa skärmar är inte 100% remote. Café Bar kan erbjuda en personlig bakgrund/skärmsläckare inför installation.
(Specialvillkor kan förekomma för digital informationstavla)
- Coffee Analytics ingår också, för egen maskinövervakning.
-
2025 lanserades en ny tjänst från Café Bar, som är världsunik. Den ger dig som kund möjlighet att övervaka din egna uppkopplade maskinpark.
Läs mer på https://coffeeanalytics.io/
Coffee Analytics ?
- Vad är Coffee Analytics?
-
CafeBar har byggt en unik plattform för dig som kund att kunna nyttja, för att få mer kontroll över din kaffelösning och infrastruktur.
Du kan följa vår service på din amaskiner, se koppstatistik, maskiners välmående och ev larm m.m.
Läs mer här: Coffee Analytics – Smarta insikter för företagets kaffemaskiner
Länk till Coffee Analytics https://coffeeanalytics.io
- Hur skaffar jag Coffee Analytics?
-
Du behöver bara ett serviceavtal på minst en uppkopplad maskin via CaféBar. Är detta villkor uppfyllt: Kontakta din säljare/kontaktperson på CaféBar, som hjälper dig vidare.
Inloggning och navigering
- Jag har tecknat Digital Info.tavla. Vart loggar jag in för att ändra media?
-
Beroende på vilken typ av maskin du har finns det två olika portaler att nyttja:
Wittenborg: AmiClo
DeJong: ConnectMeBåda portalerna loggar du in på med eget användarnamn (läs: epostadress) och lösenord. När du läggs upp som användare får du även instruktioner om hur du tar dig in.
AmiClo når du här: Televendcloud Amiclo
ConnectMe når du här: ConnectMe
- Hur kommer jag in på Coffee Analytics?
-
Coffee Analytics erbjuds till dig som har minst Serviceavtal Vänner och har uppkopplade kaffemaskiner.
Du loggar in på denna portal med en så kallad tvåvägs-autentisering, som är kopplad till antingen ditt Microsoft 365-konto eller ditt Google/Gmail-konto.
Vi erbjude och ger alltid instruktioner inför första inloggning. Önskas ytterligare onboarding kan vi även bistå med detta.
- Hur lär jag mig att använda portalerna?
-
När du skaffe Digital informationstavla, får du kontakt direkt med Kundservice för att få ett inlogg samt en instruktionsmanual. Kundservice erbjuder dig även ett kort möte för onboarding och upplärning i systemet.
Upptäcker du felaktigheter och/eller oklarheter i systemet eller i din manual, vilket kan hända om mjukvaran i maskin eller design på portalen har uppdaterats.
Vi hjälper dig i ditt ärende och mottar tacksamt feedback på de eventuella felaktigheter du upptäckt. Vänligen kontakta Kundservice.